Jeg vil dele et regnestykke med dere

Hva vi tror på – Kunnskap, Forskning, holdninger +

Effektive kurs – Tegnspråk kurs, Formell undervsing , deltidsundervisning +

Lokal implementering – Tegnspråk glede i hjem og nettverk

= Barnets tegnspråklige oppvekstkår ( identitet, sosial og kognitiv utvikling)

Alle deler er viktige og påvirker resultatet. Alle deler må evalureres

Altså om vi har god forskning og holdninger vi legger til grunn, effektfulle tegnspråk undervisning i Tillegg til et hjem og nettverk som lærer seg tegnspråk – så er det stor sjans for at barnet får best mulig oppvekstmiljø når det gjelder tegnspråk.

Staten har kuttet sakte og sikkert ned den formelle undervisningen til foreldre og barn. Og nå har de akkurat gjort enda et innhogg på barnas tegnspråk arena. ser her: https://fb.watch/1vzEb8DQUo/

For å skape et blomstrende språk miljø må det være formelle arenaer til det der de kan møte gode språklige rollemodeller og knytte vennskap med andre som er lik en selv.

Men ikke glem at de fleste av disse barna , går 95 % av tiden i sin nær skole. Hva med klassen ,fotball laget , barna i gata? Lokal implementering er også en del av regnestykket.

Vi trenger gode verktøy å lære tegnspråk i nærmijøet også. Det holder ikke at skoler søker etter tegnspråklærer og da det ikke lyktes ,så blir alternativet ingen ting.

Vi i gruppen hverdagsglede med tegn ha fokus på gode lokale implementeringer. Vi kommer til å virtuelt besøke skoler, barnehager og familier som hver dag jobber for å skape et godt språkmijø for barnet og dets nettverk.

Bli gjerne med og bli inspirert!

For vi er sammen om kontakt!

Dette regnestykket er inspirert av “The formula for survival in resuscitation”. Verdens fremste eksperter har satt inn i et system hvilke deler som påvirker et positivt resultat når det gjelder livreddende førstehjelp.

Les mer om den her.

https://www.resuscitationjournal.com/article/S0300-9572(13)00389-4/pdf

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *